Sunrays

Blogger Template by ThemeLib.com

Mengapa Perlu COUPLE?

Published by kamal ghazali under on 12/25/2010 08:52:00 pm



Dah lama tinggalkan blog ni...bukanlah tiada kesempatan utk update namun setiap kali ingin berbuat demikian akan datang pelbagai masalah/urusan lain yang membuatkan diri ini terpaksa menangguhkan niat buat sementara waktu dan kali ni kesempatan telah diberikan untuk kembali mencoretkan sepatah dua kata.
Syukur alhamdulillah diri ini masih dikurniakan nikmat yang besar iaitu nikmat Islam, nikmat iman dan nikmat kesihatan yang baik. Alangkah beruntungnya kita kerana ramai di luar sana yang tidak terpilih untuk memperoleh nikmat-nikmat tersebut, malahan adapun yang telah memperoleh nikmat-nikmat tersebut namun dek kerana iman yang tipis dan rapuh telah menjerumuskan diri jauh tersimpang dari ajaran Islam sehingga sanggup mendekati perkara-perkara terkutuk yang di murkai Allah s.w.t.
Sedikit terkilan setelah mengunjungi blog tuan presiden PMIMSU, http://mohasha.blogspot.com/2010/12/saya-berrtambah-yakin-bila-saya-mengaku.html yang mana mereka secara terang-terangan mengaku telah tersimpang jauh dari ajaran Islam namun tiada sekelumit kekesalan terpancar bahkan bangga dan bertambah yakin bila mengaku sebagai seorang GAY...nauzubillahi min zalik.
Ketika masih di bangku sekolah, kes-kes seperti ini jarang kedengaran namun setelah melalui zaman IPT...macam-macam kita boleh jumpa. Kalau zaman sekolah dah famous dengan cinta monyet tapi zaman IPT ni ternyata lebih dahsyat, seakan tak percaya orang yang dianggap mempunyai ilmu agama yang cukup tetap tersungkur dek penangan insan bergelar WANITA.

Dari kalangan pemimpin sesebuah persatuan Islam pun tetap tak terkecuali...ber'COUPLE', keluar dengan pasangan bukan muhrim, ber'GAYUT' telefon dengan pasangan sampai tak mengira waktu. Kononnya cinta Islamik, agar dijadikan ikutan bagi pelajar-pelajar lain. Tak sedarkah diri kita ni pemimpin? Sudah lumrah pemimpin pasti akan sentiasa diperhatikan.
Sedarlah matlamat tidak menghalalkan cara, sudah ketetapan berCOUPLE itu haram...Islamik atau tidak maka hukumnya tetap H.A.R.A.M. Sebagaimana Islam telah mengharamkan seluruh perbuatan yang dapat membawa kepada haram dengan cara-cara yang nampak, maka begitu juga halnya dengan berbuat haram dengan cara-cara yang tidak begitu jelas dan siasat Syaitan (iaitu yang tidak nampak).
Rasulullah pernah mencela orang-orang Yahudi yang membuat suatu kebijakan untuk menghalalkan perbuatan yang dilarang (haram).

Sabda Rasulullah s.a.w. :
"Jangan kamu berbuat seperti perbuatan Yahudi, dan jangan kamu menganggap halal terhadap larangan-larangan Allah walaupun dengan siasat yang paling kecil".

Mengapa perlu COUPLE? Ada yang cakap mereka couple sebab inginkan perhatian dari orang yang tersayang, ada yang beralasan untuk membangkitkan semangat untuk stadi, lebih parah...ada yang bercouple hanya untuk merasakan keseronokan dunia.

Kalau anda pernah menghadiri/tengok video kuliah Ustaz Azhar Idrus atau Ustaz Kazim Elias...mereka pernah menekankan berkaitan cinta-cinta ni. Kalau dah berkenan nak jadikan calon isteri, pergi ke rumah si dia dan nyatakan hasrat pada kedua ibu bapanya. Mudah kan? Tapi ingat, pastikan diri kita dah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang suami terlebih dahulu sebelum praktikkan langkah-langkah di atas :D

Bagi yang tak pernah berpeluang mengikuti kuliah dari ustaz-ustaz hebat ni, di sini saya attach video dari Ustaz Azhar Idrus...semoga beroleh manfaat, insyaallah.




0 comments:

Post a Comment